Razvoj društvenih mreža na globalnoj je razini doveo i do jedne vrlo zanimljive i prije gotovo nepoznate pojave u fotografiji, pojave takozvanih “selfija”.

Bez ikakve težnje za kvalitetnim umjetničkim izričajem, selfiji su prvenstveno sredstvo komunikacije mlađih (ali sve više i starijih) generacija, čime se šalju trivijalne poruke o, primjerice, trenutnom mjestu ljetovanja, važnim proslavama ili pak nešto više avanturističkim pothvatima.

Foto by Ivana Orlović Kranjc
Foto by Ivana Orlović Kranjc
Foto by Ivana Orlović Kranjc
Foto by Ivana Orlović Kranjc
Foto by Ivana Orlović Kranjc
Foto by Ivana Orlović Kranjc

Zahvaljujući danas već nezamislivo širokoj umreženosti cijelog svijeta, takve fotografije trenutačno postaju “viralne” –  kako se to u današnjem slengu mudro kaže i time postaju još popularnije nego što bi u stvari trebale biti. Uostalom, i općeprihvaćena kovanica “selfie”, čije značenje danas razumiju svi, dokazuje veliku popularnost i raširenost takvih uradaka.

Foto by Goran Butajla
Foto by Goran Butajla
Foto by Goran Butajla
Foto by Goran Butajla

Vrlo stidljivo, ali u posljednjih nekoliko godina ipak, selfiji se polagano šire i područjem podvodne fotografije. No, u ovom slučaju ciljevi okidanja selfija su potpuno drugačiji, više teže tehnički korektnoj i umjetnički dojmljivijoj fotografiji jer im namjena nije da istog trena završe širom weba, već postaju dio izričaja podvodnog fotografa. Razlozi su više nego očiti. Pod vodom još uvijek nemamo iPhone kojim ćemo se u sekundi pripremiti za selfie, a u sljedećoj sekundi ga je već vidio cijeli svijet (ustvari, imamo danas i iPhone pod vodom, ali to ipak spada u neku drugu priču). Pod vodom koristimo skalameriju od nekoliko kilograma koju nije nimalo jednostavno, čak niti zarotirati u željeni selfie položaj, a ni podvodni fotografi ne spadaju baš u one tehnološke freakove koji istog trena žele svoje fotografije dijeliti sa svijetom. Pod vodom je selfie mnogo preciznija i manje površna stvar nego što je to slučaj na suhom i obično ima konkretniji cilj kao što je prikaz interakcije s pripadnicima podmorskog svijeta ili nešto slično.

Više o ovoj temi uz mnoštvo zanimljivih podvodnih selfie fotografija možete pronaći u SCUBAlife magazinu broj 25. iz rujna 2016.

Goran Butajla je glavni urednik SCUBAlife magazina od prvog broja, prekaljeni ronilac (instruktor trener) koji je u svojoj ronilačkoj karijeri proputovao gotovo čitav svijet. On je i autor najvećeg broja tekstova i fotografija iz svih dijelova svijeta koje možete vidjeti u SCUBAlifeu.