Olupine su zasigurno jedan od najatraktivnijih prizora koji možete vidjeti u moru, a samim tim prava su meka za podvodne fotografe, bilo profesionalce, bilo amatere.

Wreckovi su u pravilu veliki i nepomični pa bi ih u teoriji trebalo biti jednostavno snimiti. Ipak, u stvarnosti su olupine među najzahtjevnijim objektima za snimanje, ali slijedite li upute SCUBAlifea, garantiramo vam atraktivne foto uratke.

FOTO: Damir Zurub

Za početak zapamtite – veličina je važna. Barem što se olupina tiče. Stoga izvadite svoje najšire fotografske leće i idite na “velike” snimke, odnosno pokušajte u kadar uloviti što više od čitave strukture broda (ili neke druge vrste olupine), koliko vam to vidljivost dozvoljava. Ako je olupina veća od dostupne vidljivosti fokusirajte se na velike, prepoznatljive dijelove kao što su krma, pramac, most i propeler. U kadar nije loše ubaciti kolegu ronioca kako bi se dobio osjećaj veličine wrecka. Ako je struktura prevelika da je posvijetlite bljeskalicama, koristite ambijentalno svijetlo. Tu postoje tri opcije: možete ostaviti fotografije u plavom tonalitetu kako bi se maksimalno dočarala atmosfera, možete ih prebaciti u crno – bijelo radi maksimalnog kontrasta ili pak ručno podesiti balans i filtere kako bi istaknuli boje wrecka. Kada je vidljivost loša najviše možete postići snimajući “u Sunce” ističući tako kontrast i dočaravajući olupinu kao siluetu.

FOTO: Damir Zurub

Crno – bijele slike su najbolje kada snimate unakrst svjetlu kako biste stvorili područja sjene. Ako pak želite dobiti puno detalja i boja, snimajte iz pozicije da vam je Sunce preko ramena i potpuno osvjetljuje wreck. Kako ni Sunce ni olupinu ne možemo pomaknuti, moramo točno znati kada će koji dio wrecka biti izložen svjetlu. Iskusni fotografi i wreck ronioci već dobro poznaju određene olupine pa njima nije problem pogoditi dio dana, ali ako ste početnik u tome moguće je da će vam trebati veći broj zarona. Prebacivanje u crno – bijeli način snimanja od znatne je koristi ako su vam fotke “preplave”. Kod takvih fotki važno je dobiti kvalitetan kontrast koji uključuje duboke sjene, svijetla područja i jasne obrise.

FOTO: Stephan T. Schuldi

I za kraj, ostavili smo savjet za snimanje u unutrašnjosti wrecka jer se upravo tamo često kriju najzanimljiviji detalji. Unutra ćete, naravno, morati obavezno koristiti bljeskalice, a najbolji način da ih maksimalno dobro upotrijebite je da ih postavite u poziciju “zečje uši” i pod kutem od 45 stupnjeva jer ćete tako najbolje stvoriti dojam osvjetljenja inače potpuno tamnog prostora.

FOTO: Goran Butajla