Projekt CREAMARE za cilj ima stvaranje trans-nacionalnog i intersektorskog okvira suradnje kroz koji će kulturne, znanstvene i istraživačke institucije, kreativni profesionalci i IT stručnjaci zajednički stvarati aplikacije i digitalne proizvode za promociju i očuvanje podvodne kulturne baštine.

Pored toga, projekt teži podizanju svijesti o važnim društvenim problemima kao što su zagađenje i druge prijetnje koje utječu na mora i oceane.

U okviru projekta CREAMARE koji je sufinanciran preko programa Creative Europe kompanija 3D Research SLR iz Italije i tim Laboratorije za arheologiju pomorstva Univerziteta Crne Gore organiziraju napredni tečaj podvodne 3D fotogrametrije i digitalizacije podvodne kulturne baštine u Herceg Novom.

Tečaj će se održati od 20. do 25.05. i predstavlja jedinstvenu priliku za razmjenu znanja, iskustva i stjecanje naprednih znanja i vještina u ovoj oblasti. Sudionici će imati priliku naučiti najnovije napredne metode tehnologije za digitalizaciju podvodnih arheoloških lokaliteta i obradu podataka. Tečaj je dizajniran tako da omogući praktično iskustvo u stvarnom okruženju, što će doprinijeti boljem razumijevanju i očuvanju podvodne kulturne baštine. Ova znanja će biti ključna za buduće projekte digitalizacije i očuvanja podvodne baštine omogućujući da se ona predstavi široj javnosti na interaktivan i edukativan način.

Laboratorija za arheologiju pomorstva sudjeluje u projektu CREAMARE kroz već kreirani 3D model parobroda Tihany koji će biti integriran u ozbiljnu video igru. Ova igra ima za cilj podizanje svijest o važnosti očuvanja podvodne kulturne baštine i zdravlja mora i oceana. Kroz ovakve inicijative projekt demonstrira kako kreativna industrija i kulturni sektor mogu surađivati na inovativan način. Video igra će premijerno biti predstavljena javnosti na kraju projekta.