Izvješće američke obalne straže oštro kritizira stradalog izvršnog direktora OceanGatea zbog implozije podmornice Titan.
Američka obalna straža objavila je svoje izvješće o katastrofi podmornice Titan koja je bila u vlasništvu OceanGatea: U izvješću se oštro kritizira izvršnog direktora tvrtke zbog nepoštivanja utvrđenih protokola sigurnosti inženjeringa, testiranja i održavanja, kao i zbog poticanja toksičnog radnog okruženja.
U lipnju 2023. petero ljudi, uključujući osnivača i izvršnog direktora OceanGatea Stocktona Rusha, poginulo je kad je podmornica Titan implodirala tijekom ronjenja do mjesta olupine Titanica u sjevernom Atlantiku. Tjedan dana nakon katastrofe obalna straža sazvala je Pomorski istražni odbor (MBI) kako bi istražila incident. U rujnu 2024. obalna straža započela je niz saslušanja o imploziji.
Izvješće o istrazi odbora objavljeno ovog tjedna na više od 300 stranica ocrtava ključne nalaze i čimbenike koji su doprinijeli incidentu te uključuje 17 sigurnosnih preporuka usmjerenih na jačanje nadzora nad operacijama podmornica, poboljšanje koordinacije među saveznim agencijama i smanjenje praznina u međunarodnoj pomorskoj politici. Predsjednik Upravnog odbora Titan MBI-a, kapetan Jason Neubauer, izjavio je da se gubitak života mogao spriječiti dodajući:”Dvogodišnja istraga identificirala je više čimbenika koji su doveli do ove tragedije pružajući vrijedne naučene lekcije kako bi se spriječilo nešto slično u budućnosti. Potreban je snažniji nadzor i jasne mogućnosti za operatere koji istražuju nove koncepte izvan postojećeg regulatornog okvira. Optimističan sam da će nalazi i preporuke ROI-a pomoći u poboljšanju svijesti o rizicima i važnosti pravilnog nadzora, a istovremeno će olakšati put inovacijama.”
Odbor je utvrdio da su primarni čimbenici koji su doprinijeli tragediji bili neadekvatan proces dizajna, certificiranja, održavanja i inspekcije OceanGatea za podmornicu Titan. Ostali čimbenici navedeni u izvješću uključuju toksičnu kulturu na radnom mjestu tvrtke, neadekvatan domaći i međunarodni regulatorni okvir za podmorničke operacije i plovila “novog dizajna“, kao i neučinkovit proces prijave nepravilnosti.
Tijekom saslušanja u rujnu 2024. bivši direktor inženjeringa OceanGatea Tony Nissen rekao je istražiteljima da je 2018. odbio ući u podmornicu kada ga je izvršni direktor Rush navodno zamolio da bude pilot:”To je operativna posada, ne vjerujem im. Nisam vjerovao ni Stocktonu. Možete pogledati gdje smo počeli kad sam zaposlen. Ništa što sam dobio nije bila istina.“ Odbor je također utvrdio da OceanGate nije pravilno istražio i riješio poznate anomalije trupa nakon svoje ekspedicije na Titanic 2022. Istražitelji su utvrdili da je Titanov sustav praćenja u stvarnom vremenu generirao podatke koji su trebali biti analizirani i na temelju kojih se trebalo djelovati tijekom te ekspedicije. Međutim, OceanGate nije poduzeo nikakve radnje u vezi s podacima, proveo preventivno održavanje, niti pravilno uskladištio Titan tijekom vremena stajanja prije svoje ekspedicije na Titanic 2023..
Preporuke izvješća uključuju ograničavanje oznaka “Oceanografski istraživački brod” za podmornice, proširenje saveznih i međunarodnih zahtjeva na sve podmornice koje provode znanstvene ili komercijalne zarone i zahtijevanje dokumentacije Obalne straže za sve američke podmornice. Odbor je također preporučio povećanje kapaciteta osoblja Obalne straže u sjedištu službe kako bi se podržao nadzor nad novom gradnjom i terenski pregledi koji uključuju podmornice i plovila “novog dizajna”.
Daljnje preporuke uključuju zahtjev da operateri dostave planove ronjenja i reagiranja u hitnim slučajevima lokalnom časniku Obalne straže zaduženom za inspekciju mora; procjenu sposobnosti Obalne straže za podmorsko traganje i spašavanje te suradnju s Međunarodnom pomorskom organizacijom kako bi se definirale putničke podmornice i proširili međunarodni sigurnosni zahtjevi za podmornice koje djeluju na otvorenom moru.