Libanon postao nova ronilačka hit destinacija

Sa završetkom ljetne sezone počinju polako stizati i prvi izvještaji o ronilačkom turizmu.

Jedan takav nas je iznimno zainteresirao, radi se o izvještaju o rapidnom rastu broja zarona u Libanonu; da, u Libanonu, dobro ste pročitali. Kao što je Hrvatska posljednjih godina postala hit odredište za komercijalni turizam, tako je Libanon postao novo egzotično hit odredište za ronioce. Pomalo iznenađujuće, zar ne? No, to je tek prvo iznenađenje u nizu na koje smo naišli… Naime, ronjenja u nekom organiziranom obliku u Libanonu egzistira još od 1978., a početkom 90-tih počinje sa svojom ekspanzijom. Walid Noshie iz beirutskog kluba National Institute for Scuba Diving (NISD) objašnjava zašto:

“Ovo ljeto imali smo  smo odlične rezultate, primjerice moj klub je mjesečno imao oko 150 organiziranih zarona, no tek u jesenskom periodu očekujemo pravu navalu. Vidljivost ljeti se kreće oko 20 metara, no u jesen se ta granica podiže  između 15 i 100 metara. Ono što je jako važno napomenuti jest da se toplina vode tijekom cijele godine kreće između 16 i 30 stupnjeva i zaroni su ugodni kada god dođete”.

Naravno, Noshie hvali libanonsko podomorje u svakom aspektu, no uz malo više truda saznajemo da podmorje nije baš bogato životom i da zaroni imaju onaj specifični mjesečev izgled, no ipak, lokalno podmorje pruža izvrsne mogućnosti za tehničko ronjenje i brušenje vještina. U negativne pojave spada i ploveći krš te nečistoća koja često dolazi nošena vjetrom i morskim strujama iz smjera Cipra.  No opet, ovo odredište je svojevrsni mini hit ove sezone unatoč navedenim nedostacima.
U Libanonu trenutno postoji 20-tak manjih ronilačkih klubova te 9 većih sa boljom tehničkom podrškom. Cijena zarona sa instruktorom i prijevozom i svim taksama iznosi oko 75 američkih dolara.

I za kraj lokaliteti; kao jedna od najtraženijih lokacija ističe se potopljeni Britanski brod HMS Victoria u blizini Tripolija (potonuo 1893. nakon nesreće), no ima još i francuskog brodovlja i sjajnih olupina bombardera koji su često razlog posjeta iz tog dijela Europe. Sve u svemu, čini se da Libanon nije samo marketinški trik reklamnih agencija te se nadamo da ćemo uskoro čuti i Vaše prve dojmove iz Libanona.

SHARE