Spriječite bol u uhu tijekom ronjenja

Ovih 10 praktičnih savjeta stručnjaka iz neprofitne organizacije Divers Alert Network sigurno će vam koristiti.

Pravilno izjednačavanje tlaka zraka u srednjem uhu osnovna je vještina koju ronilac mora svladati kako bi spriječio osjećaj pritiska i boli u ušima te sigurno zaronio. To se postiže postupkom koji se naziva Valsalvin manevar, a izvodi se tako da se nakon dovršenog udisaja zatvorenih usta puhne u nos stišćući obje nosnice. Tada iz usne i nosne šupljine zrak pod tlakom prolazi kroz Eustahijeve tube, prodire u šupljinu srednjeg uha, s unutarnje strane pritišće bubnjić i tako izjednačava tlak u srednjem uhu s ambijentalnim tlakom (tlakom s vanjske strane bubnjića). 

Postoji i nekoliko trikova za lakše izjednačavanje: 

1. Provjerite čujete li zvuk “pop”.
Još prije negoli krenete na ronjenje i ukrcate se na brod provjerite čujete li “pop” ili “klik” kad gutate slinu. Tako ćete znati da su vam obje Eustahijeve tube otvorene.

2. Počnite ranije
Nekoliko sati prije urona počnite s nježnim izjednačavanjem tlaka svakih nekoliko minuta. Ovim ćete smanjiti šansu za osjećajem pritiska odmah pri zaronu. Prema doktoru Ernestu S. Campbellu i žvakanje žvakaće gume prije ili između zarona može pomoći.

3. Izjednačavajte na površini
Postupak pred-izjednačavanja na površini pomoći će vam da prođete kritične prve metre zarona u kojima ste često zauzeti namještanjem BCD-a i čišćenjem maske. Tako možete napuhati svoje Eustahijeve tube tako da su malko veće. Smisao ovoga je da pred-izjednačavate samo ako vam se čini da vam to pomaže, i da to radite nježno.

4. Prvo zaronite stopala
Istraživanja su pokazala da Valsalvin manevar zahtjeva 50 posto više snage kad ste u položaju glavom prema dolje, nego obrnuto. 

5. Pogledajte gore
Protezanjem vrata možete otvoriti Eustahijeve tube.

6. Spuštajte se po užetu
Povlačenjem po užetu lakše ćete kontrolirati brzinu zaranjanja. Bez užeta možete, osobito ako niste dovoljno iskusni, tonuti brže nego što vam se čini, a uže će vam ujedno pomoći da  kontrolirate brzinu zarona ili zaustavite propadanje ako osjetite bol u ušima.

7. Preduhitrite bol
Izjednačavajte često pokušavajući zadržati tlak u srednjem uhu malo veći od okolnog. 

8. Zaustavite se ako osjetite bol
Ne pokušavajte zaroniti na silu ako osjećate bol u uhu. Smanjite dubinu za metar ili dva (lagano se podižite dok bol ne prestane) i onda pokušajte ponovo uz izjednačavanje.

9. Izbjegavajte cigarete i alkohol
Oboje, dim cigarete i alkohol, iritiraju sluznice, što može uzrokovati njihovo akutno zadebljanje koje će otežati izjednačavanje.

10. Držite svoju masku čistom
Voda koja ulazi kroz masku u nos također djeluje iritabilno na sluznice koje onda proizvode više sekreta i otežavaju izjednačavanje.

SHARE

Warning: A non-numeric value encountered in /home/scubalif/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1009