Optimizirajte potrošnju plina za disanje

Koliko puta ste se tijekom urona začudili kako brzo ste potrošili zrak ili koju god već mješavinu koristili u bocama?

Sigurno više od jednom, pogotovo dok ste početnik. Jasno, s vremenom bolje svladate pokrete i trikove pod vodom pa se i plin koji koristite pod vodom ne troši tako brzo. Ovaj put smo vas odlučili podsjetiti na nekoliko savjeta kako smanjiti potrošnju zraka i ostalih plinova, bilo da ste relativno neiskusan ili već veteran u ronjenju.

  • Ostanite topli – ukoliko ronite u opremi koja vas neadekvatno toplinski štiti postižete jedino to da svojim tijelom grijete ocean. Time se ubrzava vaš metabolizam i raste potrošnja kisika. 
  • Krećite se polako – žustri i nagli pokreti brze troše kisik jer je pod vodom otpor znatno veći
  • Može i bez ruku – zamislite recimo da ste Tiranosaurus Rex, s golemim nogama i malim ručicama. Mahanje vašim rukama i dlanovima ubrzat će potrošnju plina, a imat će mali ili gotovo nikakav učinak na vašu propulziju. Stoga, više se služite nogama
  • Dobro se posložite – čak i ako imate ispravnu količinu olova, loš raspored utega na pojasu ili jacketu također može dovesti do veće potrošnje zraka. Stoga, po potrebi malo i izmjestite utege. 
  • Sporije disanje – koristite vrijeme kao orijentir. Usporite disanje na 10 do 12 ciklusa u minuti. S vremenom će vaše tijelo samo prepoznati sporiji ritam pa više neće biti potreba za brojanjem.
  • Obrnite pauzu – pauziranje na vrhuncu ciklusa udisaj – umjesto na njegovom dnu, kao što radimo na kopnu – dozvolit će našemu tijelu da izvuče više kisika iz zraka u našim plućima. Trenirajte tako nešto u bazenu, za početak. 

Vježba, kao i u svakom sportu, pomaže da nađete svoj optimum disanja te tako i potrošnju plina u spremniku dovedete na zadovoljavajuću razinu.

SHARE