Postoji jedna poznata izreka među roniocima: “postoje ronioci koji mokre u mokro odijelo i oni koji lažu da ne mokre! “

Ne možemo stopostotno tvrditi da je to istina, no svakako postoje mnoge zablude koje treba razjasniti kada je u pitanju ova tema.

  • Ako pijete manje vode, nećete imati potrebu za mokrenjem.” Nikada nije dobra ideja zaroniti kada je tijelo dehidrirano. Dehidracijom ćete samo povećati rizik od dekompresijske bolesti, no nećete značajno smanjiti potrebu za mokrenjem. Ljudsko tijelo ima urođenu sklonost povećane proizvodnje urina pod vodom. Postoji psihološki efekt pod nazivom imerzijska diureza odgovoran je za tu pojavu. Kada tijelo uđe u vodu koja je hladnija od temperature okolnog zraka, dolazi do vazokonstrikcije (sužavanje krvnih žila). Dodatna krv se šalje središnjim organima što vaše tijelo tumači kao preopterećenje tekućine. Tijelo signalizira bubrezima da proizvode urin, a Vaš mozak Vam govori da je vrijeme za ispuštanje glavnog ventila. Također, kada u tijelu nema dovoljno tekućine, urin je koncentriraniji pa ima snažniji miris i boju. Zato, učinite sebi i svojim kolegama roniocima uslugu i pijte dovoljno vode!
  • Jednostavno zadržite.” Zadržavanje mokraće može dovesti do urinarnih infekcija, pogotovo kod žena. To je izuzetno bolno i komplicirano zdravstveno stanje s kojim se zasigurno ne želite boriti na ronilačkom odmoru, pogotovo ako ste negdje gdje je svrsishodne antibiotike teže pravovremeno nabaviti. Zato se samo opustite i ispustite!
  • Mokraća oštećuje mokro odijelo.” U normalnim okolnostima urin neće razgraditi šavove ili ljepilo na modernom mokrom odijelu. Ronioci koji koriste mokra odijela s pojačanjima za koljena/laktove trebaju posvetiti posebnu pažnju pranju odijela s odgovarajućim sredstvom za čišćenje nakon prljanja (nadamo se da ćete to učiniti bez obzira na to jeste li se u njega pomokrili). Iako urin neće oštetiti mokro odijelo, prljavo i neoprano neoprensko odijelo može uzrokovati stanje kože slično pelenskom osipu.
  • Mokrenje Vam pomaže da se ugrijete.” Zagovornici mokrenja u odijelo često kažu kako mokrenje može pretvoriti polarni uron u tropski. Nažalost, efekt je izuzetno kratkotrajan i kontraproduktivan. Topla mokraća zavarava Vaše tijelo i govori mu kako više niste u hladnom okruženju. Kada nakon toga svježa hladna voda uđe u odijelo, Vaše tijelo na to nije spremno te mora utrošiti još više energije na zagrijavanje nego prije mokrenja. Dakle, ovo nikako nije dobar način zagrijavanja tijekom urona, ali ako pratite SCUBAlife, za par dana ćemo Vam otkriti neke bolje načine zagrijavanja.

Sada kada smo razbili mitove, prijeđimo na neka pravila kojih bi se trebali držati i savjeta kako postati profesionalac u mokrenju.

  • Uvijek se isperite nakon “obavljenog posla”. Nemojte čekati izron kako biste isprali odijelo jer biste se mogli naći u neugodnoj situaciji. Sigurni smo kako ne želite za sobom ostavljati smrdljivi trag, bilo da se radi o palubi broda ili o plaži, miris mokraće može se osjetiti u zraku. Donosimo Vam dva načina za ispiranje odijela prilikom urona, a preporučujemo korištenje oba za postizanje maksimalne učinkovitosti. Prvi način na koji možete isprati svoje odijelo je da ga prozračite kao majicu kad Vam je vruće. Primite odijelo na prsima i odvucite tkaninu od tijela nekoliko puta. Zatim odmaknite otvore na rukama, nogama i vratu od tijela kako biste dozvolili vodi da se izmijeni i sve ponovite nekoliko puta. Drugi je način da se okrenete glavom prema dnu i kroz otvor na vratu pomoću zraka iz regulatora izgurate mokraću van (napomena: provjerite količinu preostalog zraka u boci i jeste li u neutralnoj plovnosti prije nego provedete ovu metodu).
  • Obavite svoje potrebe na početku urona radije nego na kraju. Na taj ćete način dobiti više vremena za ispiranje odijela i smanjiti rizik od infekcija koje se javljaju zbog zadržavanja mokraće.
  • Izbjegavajte hranu koja čini urin smrdljivim poput šparoga, kelja pupčara, češnjaka i lososa.
  • Izbjegavajte mokriti u iznajmljeno odijelo. Imajte na umu kako Vi niste osoba koja će ga oprati.
  • Ako je Vaše odijelo doživjelo previše “pauza za toalet”, razmislite o kupnji čistača za mokro odijelo ili se počastite novim odijelom. Uostalom, većina ronilačkih odijela traje tri do pet godina i većina ih ronilaca previše “iznosi”.
SHARE

Warning: A non-numeric value encountered in /home/scubalif/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 1009