Kada ste zadnji put servisirali ronilačku opremu?

Regulator i kompenzator plovnosti su dijelovi opreme o kojima se najviše treba brinuti, a mnogi ronioci, pa čak i ronilački centri i klubovi ne vode dovoljno računa o njihovom servisiranju.

 

Pri normalnom ritmu ronjenja regulator bi trebalo servisirati nakon godinu dana, ili stotinjak urona. Nažalost, mnogi to ne čine i time dovode u opasnost sebe, ali i svoje kolege s kojima rone. U posljednje vrijeme jedan je proizvođač opreme na našem tržištu pokrenuo seriju edukativnih akcija na kojima se prodavači i serviseri opreme, ali i ronilački klubovi i centri aktivnije informiraju o najnovijim trendovima i obnavljaju već stečena znanja. I inače je na razvijenim ronilačkim tržištima praksa da veliku ulogu u edukaciji imaju proizvođači opreme, pogotovo oni koji su uspješni i paze na svoj “dobar glas” te rade na održivom razvoju ronilačke industrije.

Najnoviji takav tehnički seminar organizirao je ovog tjedna Mares u Zadru. U Hotelu Kolovare okupila se skupina od desetak polaznika, a seminar vodi osobno Dušan Runjajić, direktor prodaje i marketinga Maresa za Europu, Srednji istok i Afriku. Ovaj inženjer strojarstva smatra da je ozbiljan put pred ronilačkom industrijom u Hrvatskoj i kaže da su proizvođači opreme tu da pomognu korisnicima.

“Na proizvođačima ronilačke opreme velika je odgovornost, mislim da smo dužni osigurati ljudima mogućnost edukacije o pravilnom servisiranju i održavanju opreme koju proizvodimo”, kaže nam Runjajić.
U hotelu Kolovare ovaj je stručnjak koji je član najužeg vodstva ronilačkog giganta održao nekoliko predavanja i osobno se uključio u obuku servisera opreme u Hrvatskoj. Predavanje je usmjereno na servisiranje regulatora i kompenzatora plovnosti. “Ovakve tečajeve za servisere održavamo svake godine u regiji i smatram da ima puno posla na podizanju razine svijesti o savjesnom održavanju opreme. To su stvari o kojima vam ovisi život i s tim nema kalkulacija” kaže Runjajić.

Svi vi koji niste servisirali svoju opremu, razmislite o problemima koje vam to može donijeti, a također razmislite i o tome kome dajete opremu na servisiranje. Naime, kako je polaznike tečaja upozorio Dušan Runjajić, mnogi serviseri također nemaju dovoljne kvalifikacije da održavaju opremu. Zato – tražite ih da vam pokažu certifikate!

SHARE